Detaylı bilgi ve yardım almak isterseniz Destek

Cari Hesap Takibi Nedir?

Cari hesaplar, temel olarak müşteri ve tedarikçi hesaplarını içermektedir. İşletmelerin gerçekleştirdiği alım ve satım işlemlerine dair tüm kişiler ve kurumlar arasındaki hesaplar, cari hesaplar olarak adlandırılmaktadır.
Cari hesapların takibi, işletmelerin alacak ve borç durumlarını izlemelerini, bakiyelerini kontrol etmelerini ve bu sayede nakit akış yönetimlerini kolaylaştırmalarını sağlar. Cari hesaplar, satın alma, satış, ödeme, tahsilat gibi işlemler sonucu oluşan karşılıklı borç ve alacaklarla şekillenmektedir.

Cari Hesap Takibi Özellikleri Ve Sunduğu Avantajlar

Finansal Entegrasyon: Banka Hesapları ve İşlemler

Akıllı Banka Entegrasyonu

Banka hesaplarınızı Aplika ile eşleştirin, işlem ilgili cari ile eşleşsin, cari bilgilerinizi otomatik güncellesin.

Pratik Cari Hesap Ekstresi: PDF İndirme ve E-Posta Paylaşımı

Cari Hesap Ekstresi

Cari hesap ekstrelerinizi dilerseniz PDF olarak indirin, dilerseniz e-posta olarak paylaşın.

Verimli Teklif Yönetimi: Oluştur, Paylaş, Takip Et, Faturaya Dönüştür

Teklif Modülü

Tekliflerinizi kolayca oluşturun, müşteriniz ile paylaşın. Teklif durumunuzu dilediğiniz yerden takip edin, anında faturaya çevirin.

Şeffaf İşlem Geçmişi: Fatura ve Ödeme Detaylarına Her An Erişin

İşlem Geçmişi

Müşteri ve tedarikçilerinizin fatura ve ödeme geçmişini dilediğiniz her yerden hızlıca görüntüleyin.

Esnek Çek ve Nakit İşlemleri: Müşteri ve Tedarikçilere Ödeme ve Tahsilat Ekleyin

Çek/Nakit Girişi

Açık hesap çalıştığınız müşteri ve tedarikçilerinize ister çek ister nakit olarak ödeme ve tahsilat girin.

Zahmetsiz Toplu İçeri Aktarım: Müşteri ve Tedarikçi Bilgilerini Kolayca Aktarın

Toplu İçeri Aktarım

Müşteri ve tedarikçilerinizin tüm bilgilerini Aplika'ya aktarın, cari hesap yönetiminde vakit kazanın.

Cari Hesap Takibi

Sıkça sorulan sorular

Cari hesabı, şirketinizin müşteri ve tedarikçileri ile arasında geçen tüm işlemlerin toplandığı hesap olarak tanımlayabiliriz. Özellikle süreklilik arz eden ticari ilişki içinde olduğunuz müşterileriniz için cari hesap takibi oldukça önemlidir. Konu ile ilgili daha ayrıntılı bilgiye "Cari hesap nedir, nasıl yapılır?”adlı yazımızdan ulaşabilirsiniz.

Cari hesap takibini işletme sahibi ya da işletme içinde bu görev için yetkilendirilen bir personel yapabilir. Mali müşavirinizin esas görevinin devlete karşı yükümlülüklerinizi yerine getirmek olduğundan, cari hesap takibi gibi günlük konularda takibi sizin yapmanız daha sağlıklıdır. Aplika ile cari hesap takibinizi ekstra bir personele ihtiyaç duymadan kendiniz takip edebilir ya da uygulama içinde yetki verdiğiniz kişiler üzerinden yapılan çalışmaları takip ve kontrol edebilirsiniz.

Cari hesap takibi yapabilmenin birden çok yolu vardır. Cari hesap defteri tutabilir, Excel tablosu düzenleyebilir ya da işletmenizde bu görevi yerine getirmesi için birini atayabilirsiniz. Fakat en kolay ve hızlı bir şekilde cari hesap takibini gerçekleştirmek istiyorsanız, Aplika kullanarak kalıcı ve sağlam bir çözüm elde etmiş olursunuz. Aplika ile toplam tahsilat ve ödemelerinizi dilediğiniz an, dilediğiniz yerden görebilir, müşterilerinizin açık faturalarını tek bakışta görüntüleyebilir ve güncel durum bakiyenize hakim olabilirsiniz. Ekstrenizi e-posta ile müşterinizle paylaşarak tahsilatınızı hızlandırabilirsiniz. Ayrıca, vadesi gelen tahsilat ve ödemelerinizde de gönderdiğimiz hatırlatma e-postası ve mobil uygulamamızdan bildirimler ile takibinizi kolaylaştırabilirsiniz.

İşletmenize ait ticari faaliyetlerinizin kapsamlı bir şekilde kaydını ve takibini sağlamak için cari hesap takibinizi doğru bir şekilde yapmanız büyük önem taşır. Cari hesap takibiyle, borç ve alacaklarınızı detaylıca inceleyebilir, şirketiniz için rapor hazırlayabilir, ödeme ve tahsilat işlemleriniz için gerekli mutabakatları eksiksiz bir şekilde yapabilirsiniz. Bu bakımdan cari hesap takibi, hem işletmenin mevcut durumunun korunması hem de firmanın geleceği için dikkat edilmesi gereken konuların başında gelir.

Bu soruya Aplika özelinde cevap vermemiz yerinde olacaktır. Çünkü Aplika cari hesap takip programı, genel hatlarıyla gelir ve giderlerinizi dengelemenizde yardımcı olan, işletmenizin mevcut durumu ile ilgili raporlar almanızı sağlayan bir işlevdedir. Uygulamamız ile “müşteri kategorilendirme” yaparak hangi müşterilerinizden en çok kazanç sağladığınızı tespit edebilir, müşterilerinize özel fiyat listeleri oluşturabilir, hangi müşterinizden ne kadar alacağınız olduğunu anında görüntüleyebilirsiniz.